Jakožto průvodce tím, jak psát romány, je kniha velmi užitečná a nesmírně praktická: Foster ukazuje, přiměřeně detailně a s humorem, že rozsah informací, které postava odhaluje nebo skrývá, záleží například na tom, zda je text psán v první nebo třetí osobě; a taktéž je chvályhodné, že připomíná budoucím překladatelům, jak je právě toto důležité.
Román je ze všech literárních žánrů pravděpodobně tím nejdiskutovanějším… a tím, který nám dělá největší vrásky na čele.
Román prošel dlouhým vývojem, od Cervantesova Dona Quijota přes díla Jane Austenové, Francise Scotta Fitzgeralda či Ernesta Hemingwaye až k dnešním mistrům, adaptoval se na změny společnosti i technologií a v každém období své existence se vyznačoval mísením tradice a inovativních prvků.
Thomas C. Foster - badatel a vědec, který ve své první knize Jak číst literaturu jako profesor provádí čtenáře světem fascinující symboliky významných literárních děl - nyní zkoumá zákonitosti populárního románu. Všímá si toho, jakou strukturu románu autoři volí - úhel pohledu, vypravěč, první strana, struktura kapitoly, specifika postav a (dis)kontinuita vyprávění - a jak tím ovlivňují význam a osobitý literární jazyk. Kniha Jak číst romány jako profesor propůjčuje klíče od tohoto jazyka čtenářům, kteří chtějí získat hlubší vhled, více porozumění a větší potěšení z četby.
Štítky:
Monografie,
Dějiny světové literatury,
Čtenářství,
Literární teorie,
Struktura a kompozice textu,
Vnímání literárního díla