Jim Heimann. 20th Century Alcohol & Tobacco Ads (ENG)

Steven Heller
Běžná cena: 1 049 Kč
Sleva: 3%
Naše cena: 1 018 Kč
Produkt momentálně nelze objednat
Dostupnost: Nedostupné
Info Když teď objednám,
kdy zboží obdržím?
Hlídat dostupnost a cenu »
Kód: D0422123
EAN: 9783836566520
Nakladatel: Slovart
Vazba: vázaná
Počet stran: 392
Rok vydání: 2018
Jazyk: Anglicky
Kategorie: Literatura faktu NON FICTION

„Doporučuji, nakupovala jsem zde již mnohokrát a vždy jsem byla spokojená.“

Jim Heimann. 20th Century Alcohol & Tobacco Ads 1018 CZK Nové

The quest to affirm Americans’ need for alcohol and tobacco is a tale of 100 years of advertising intended to seduce consumers to partake in these delicious vices. This catalogue of ads showcases the extensive and abundant campaigns and trends of drinking and smoking in the United States that, for better or worse, explore a vibrant chapter of advertising history.

Vices or virtues: drinking and smoking provided marketers with products to be forged into visual feasts. In this lush compendium of advertisements, we explore how depictions of these commodities spanned from the elegant to the offbeat, revealing how manufacturers prodded their customers throughout the 20th century to imbibe and inhale. Each era’s alcohol and tobacco trends are exuberantly captured page after page, with brand images woven into American popular culture so effectively that almost anyone could identify such icons as the Marlboro Man or Spuds MacKenzie, figures so familiar they could appear in ads without the product itself. Other advertisers devised clever and subliminal approaches to selling their wares, as the wildly successful Absolut campaign confirmed. Even doctors contributed to a perverse version of propaganda, testifying that smoking could calm your nerves and soothe your throat, while hailing liquor as an elixir capable of bringing social success. Whether you savor these visual delights, or enjoy inhaling and wallowing in forbidden pleasures, you will certainly be thrilled by this exploration of a decidedly vibrant—and sometimes controversial—chapter of advertising history.

The editor

Jim Heimann is the Executive Editor for TASCHEN America. A cultural anthropologist, historian, and an avid collector, he has authored numerous titles on architecture, pop culture, and the history of Los Angeles and Hollywood, including TASCHEN’S Surfing, Los Angeles. Portrait of a City, and the best selling All American Ads series.

MOJE KNIHOVNY

  Adresa odběru Poplatek Kdy bude zboží připraveno?
Praha 7, V Háji 15 ZDARMA Nelze objednat
Balíkovna a AlzaBoxy 29 Kč Nelze objednat
Zásilkovna výdejní místa a Z-boxy 57 Kč Nelze objednat
PPL výdejní místa 69 Kč Nelze objednat
PPL výdejní místa Slovensko 99 Kč Nelze objednat
  Způsob dopravy Cena dopravy Kdy zboží obdržím?
Česká pošta - Balík na poštu 65 Kč Nelze objednat
Česká pošta - Balík do ruky 69 Kč Nelze objednat
Doručení na adresu 79 Kč Nelze objednat
Kurýr PPL ČR 99 Kč Nelze objednat
Kurýr PPL SK 169 Kč Nelze objednat
Uvedené ceny jsou včetně DPH
  Způsob platby Cena platby
Na prodejně 9 Kč
Bankovním převodem ZDARMA
Dobírka 39 Kč
Dobírka 39 Kč
Dobírka 39 Kč
VISA / Master Card ZDARMA
PLATBA 24 – Česká spořitelna ZDARMA
GE Money Bank ZDARMA
ePlatby pro eKonto - Raiffeisenbank ZDARMA
MojePlatba – Komerční banka ZDARMA
mPenize - mBank ZDARMA
ČSOB ZDARMA
Fio banka ZDARMA
PaySec ZDARMA
Masterpass ZDARMA
Edenred od 29 Kč
Benefity od 29 Kč
Twisto ZDARMA
Hotově na pobočce Zásilkovna 39 Kč
Gallery Beta od 29 Kč
Dobírka 39 Kč
Uvedené ceny jsou včetně DPH

1. Vyberete si platbu přes Twisto a dokončete objednávku.
2. Knihy vám dorazí domů bez placení.
3. Můžete číst, platíte až za 14 dní. (Bankovním převodem, kartou nebo hotově)