Většina z nás používá při studiu zastaralé metody. Díky novým poznatkům psychologie a dalších věd přišel čas se jich zbavit.
Nejrozšířenější postupy, jako je podtrhávání v textu a jeho biflování, v nás sice vyvolávají dojem, že jsme si látku výborně osvojili, ale už po krátké době z ní umíme pouhý zlomek. Hlouběji a trvaleji si ji osvojíme díky postupům, které nejsou příliš intuitivní. Jde třeba o přerušované učení (při němž látku pozapomeneme a poté se ji pokoušíme vybavit), generování (snahu vyřešit úkol předtím, než se dozvíme řešení) nebo prokládané učení (při kterém se nesnažíme jedno téma dokonale zvládnout naráz, ale záměrně ho střídáme s jinými). Své rady autoři opírají o věrohodné vědecké studie a dokumentují je na pozoruhodných životních příbězích.
Přečtěte si Nauč se to!, patříte-li mezi:
studenty vysokých i středních škol a chcete být při učení produktivnější
učitele a rodiče, kterým záleží na trvalém osvojení probírané látky žáky a dětmi
všechny, kdo se celoživotně vzdělávají
lektory a manažery hledající cesty, jak kvalitně školit své klienty a kolegy
O autorech
Mark A. McDaniel působí jako profesor psychologie na Washington University v St. Louis. Dlouhodobě se zabývá využitím psychologických poznatků při vzdělávání.
Henry L. Roediger III je taktéž profesorem psychologie na Washington University. Mezinárodního uznání dosáhl především díky výzkumům paměti a falešných vzpomínek.
Peter C. Brown je publicista a spisovatel ze St. Paul v Minnesotě.