Problém médií. Jak uvažovat o dnešních médiích. (E-KNIHA)

Robert McChesney
Běžná cena: 188 Kč
Sleva: 54%
Akční cena: 87 Kč
Produkt momentálně nelze objednat
Dostupnost: Nedostupné
Kód: D0238088
ISBN: 978-80-902831-2-1
Nakladatel: Grimmus
Počet stran: 144
Jazyk: Česky
Zabezpečení: Bez Adobe DRM
Knihu obdržíte ve formátech:
pdf epub mobi

Hanka

maximální spokojenost - jako vždy

Další hodnocení »

Problém médií. Jak uvažovat o dnešních médiích. (E-KNIHA) 87 CZK Nové

"Práce McChesneyho je mimořádně důležitá. Měla by být čtena pozorně a se zájmem, zejména lidmi, kterým jde o svobodu a základní práva." [ Noam CHOMSKY ]Slouží média obecnému blahu, nebo oligarchii? Je mediální systém založený na velkých korporacích slučitelný s životaschopnou demokratickou veřejnou sférou? Jak fungují zkorumpované politické principy, které takový systém vytvářejí? To jsou klíčové otázky protínající texty Roberta McChesneyho, mediálního analytika a profesora kadedry komunikace Illinoiské univerzity. Problém médií zahrnuje dva eseje z knihy "The Political Economy of Media" (New York, 2008): "Problém žurnalistiky" a "Jak přemýšlet o žurnalistice". McChesney v nich zkoumá témata politické ekonomie médií, mezi něž patří např. vztah žurnalistiky k demokratické praxi, porozumění propagandě (vládní i komerční), souvislosti mezi komerčními médii a depolitizací společnosti, zvláštní role inzerce ve formování mediálního trhu i obsahu, vztah médií ke globálnímu a současnému kapitalismu, vliv komercializace na kulturu, veřejnoprávní vysílání atd. Autorovy argumenty jsou podloženy dlouholetým výzkumem. Přináší hutnou kritiku probíhajícího procesu degradace žurnalistiky. "Probém médií" je nezbytným úvodem pro všechny, kteří chtějí rozumět médiím dnešního světa. Robert W. McChesney je profesorem na Katedře komunikace na Illinoiské univerzitě v Urbaně-Champaign. Spolu s Benem Bagdikianem, Edwardem Hermanem a Noamem Chomskym patří k nejznámějším představitelům kritiky médií ve Spojených státech. V poslední době vydal k tématu několik knih: Communication Revolution: Critical Junctures and the Future of Media (Komunikační revoluce), The Problem of the Media: U.S. Communication Politics in the 21st Century (Problém médií) a Rich Media, Poor Democracy (Bohatá média, ubohá demokracie). "Obecný postulát, že novináři jsou hlídacím psem demokracie, je v neoliberálním prostředí poněkud vyžilá a vyprázdněná floskule a pro společnost, která má být skutečně svobodná, je to podstatný problém."

Štítky: Odborná, Sociální 

MOJE KNIHOVNY

HODNOCENÍ UŽIVATELŮ

Přidejte své hodnocení:

NAVŠTÍVENÉ VÁMINAVŠTÍVENÉ VÁMI

Akční cena: 49 Kč
1. Vyberete si platbu přes Twisto a dokončete objednávku.
2. Knihy vám dorazí domů bez placení.
3. Můžete číst, platíte až za 14 dní. (Bankovním převodem, kartou nebo hotově)