Monografická kniha Remains představuje českého fotografa Ivana Pinkavu (1961) v celé šíři jeho fotografického díla s důrazem na poslední, současnou etapu tvorby. Vedle řady celostránkových reprodukcí a úvodního eseje Petra Vaňouse obsahuje publikace také přehled celé dosavadní fotografovy tvorby v přehledném, chronologicky řazeném soupisu.
Ivan Pinkava si během takřka třiceti let vytvořil vlastní, svébytný vizuální jazyk, který lze ztotožnit s jeho uvažováním o světě. Jeho dílo je především nelítostnou referencí o stavu lidského ducha u jedince tzv. západní kultury. Vytváří sled tezí o identitě a pochybách člověka, jenž prochází dějinnými zkušenostmi - krizemi, vzestupy a pády, aby se vždy vracel k všeobecně platným pravidlům lidské existence, jejichž přesné pojmenování se vymyká našim možnostem. Vymykají-li se tato pravidla pojmenování slovem, pak je naopak vizuální evokace, fotografie - obraz, mnohdy silnější a pádnější. Monografie vyšla při příležitosti Pinkavovy výstavy v American University Museum at the Katzen Arts Center ve Washingtonu v angličtině, pro český trh je doplněna českou textovou vložkou.
Štítky:
Monografie,
Osobní růst,
20. století,
Katalogy,
Kolektivní monografie,
České výtvarné umění,
Moderní umění - česko,
Moderní umění,
Umění a společnost - česko,
Umění a společnost,
Intelektuální život,
Kultura a politika,
Intelektuální život - česko,
Umění a stát,
Umělecká avantgarda,
Kultura a politika - česko,
1938-1948,
Umělecká avantgarda - česko,
Umění a stát - česko